به گزارش«پرشین خودرو»، به نقل از بیزینس اینسایدر، کارن پانتا یکی از مسئولان دانشگاه تافتس در ماساچوست آمریکا و سردبیر نشریه IEEE WIE معتقد است نرم افزارهای هوش مصنوعی و رباتهای انسان نما نقش فزاینده ای در مهدکودکها و آموزشهای پیش دبستانی ایفا خواهند کرد.
وی افزوده که در آینده نزدیک شاهد افزایش حضور رباتها در محیط های آموزشی
پیش دبستانی خواهیم بود و آنها با استفاده از نرم افزارهای انتقال
احساسات و عاطفه میتوانند با دیگر انسانها در کلاسهای درس تعامل داشته
باشند. از این فناوریها در آینده برای تدریس و تعلیم به طور گسترده
استفاده خواهد شد.
رباتها هم می توانند بر درک و دانش خود
بیفزایند و هم می توانند برای آموزش مهارت های اساسی زبانی، کدنویسی رایانه
ای و کمک به برخی کودکان دارای مشکلات خاص ذهنی و حرکتی به کار گرفته
شوند.
یکی از این برنامه های رباتیک Newsela نام دارد که ارتقای
توانایی های کودکان برای خواندن مطالب مختلف را ممکن می کند و اخبار ساده
را بر روی یک برنامه خاص در محیط تبلت به نمایش می گذارد. در حال حاضر در
75 درصد از کلاسهای درس در آمریکا از این خدمات بهره گرفته می شود.
ربات خاص دیگری که به همین منظور طراحی شده Pepper یا فلفل نام دارد که می
تواند افرادی مانند سالمندان یا معلولان را که نیاز به همراهی دارند، یاری
دهد. این ربات به نرم افزار تشخیص عواطف و احساسات مجهز است و می تواند
حال و هوای انسان ها را از طریق بررسی لحن و حالات چهره آنها درک کند. ربات
دیگری به نام Rubi Project با اهداف مشابه برای استفاده در کلاس درس طراحی
شده است.
نکته جالب اینکه بررسیها نشان می دهد آمریکا در زمینه
استفاده از فناوری های رباتیک در کلاس های درس از کشوری مانند سنگاپور و
بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی عقب افتاده است.
منبع: فارس
بررسی رباتیک و قوانین و بررسی ربات و ساختار و طراحی آن
قیمت: 5,000 تومان
قیمت: 7,500 تومان
سلول¬های خورشیدی پروسکایت مبتنی بر گرافن رسانای شفاف بدون اکسید با راندمان بیش از 17%
قیمت: 7,000 تومان
قیمت: 10,000 تومان
اثر سالخوردگی ( فرسودگی) روی خواص پراکندگی نانوذرات نقره برای سلول خورشیدی پلاسمونیک
قیمت: 10,000 تومان
الگوریتم یادگیری عصبی اصلاح شده برای برآورد مقاومت روتور برخط در درایوهای موتور القایی کنترل برداری
قیمت: 10,000 تومان