رباتیک

محصولات رباتیک وکیت های فکری وآموزشی

رباتیک

محصولات رباتیک وکیت های فکری وآموزشی

با مریم میرزاخانی نابغه ریاضی ایران از تهران تا آمریکا

با مریم میرزاخانی نابغه ریاضی ایران از تهران تا آمریکا

مریم میرزاخانی (Maryam Mirzakhani) نابغه ۴۰ ساله ریاضی جهان دختر پرافتخار ایرانی در اردیبهشت سال ۱۳۵۶ متولد و تیر ماه ۱۳۹۶ بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

و زندگینامه مریم میرزاخانی

سال ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد ،مریم سومین فرزند خانواده میرزاخانی بود دو برادر و یک خواهر بزرگتر داشت.


عکس هایی از دوران کودکی مریم میرزاخانی

دوران تحصیل مریم میرزاخانی

وقتی دوره ابتدایی را تمام کرده ،جنگ ایران و عراق به پایان رسیده و توانسته به مدرسه فرزانگان که زیر نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بود برود .۱۵-۱۶ ساله که بوده، می دانست قطعا می خواهد ریاضی بخواند و در دبیرستان و دانشگاه ادامه اش بدهد.

در سال های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ در زمان تحصیل در دبیرستان با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری به المپیاد جهانی ریاضیات در هنگ کنگ و کانادا اعزام شد که در المپیاد ۱۹۹۵ کانادا علاوه بر کسب مدال طلا حائز بالاترین امتیاز در بین دانش آموزان جهان شد.
مریم میرزاخانی بازمانده سانحه تصادف نخبگان ریاضی ایران


مریم میرزاخانی (دختر سوم از سمت راست) در میان تیم اعزامی المپیاد ریاضی به کانادا

مریم میرزاخانی بازمانده سانحه تصادف نخبگان ریاضی ایران
میرزاخانی از بازماندگان سانحه غمبار سقوط اتوبوس حامل نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه ۷۶ است. در این حادثه اتوبوس حامل دانشجویان ریاضی شرکت کننده در بیست و دومین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی که از اهواز راهی تهران بود به دره سقوط کرد و طی آن شش تن از دانشجوی نخبه ریاضی دانشگاه صنعتی شریف که اغلب از برگزیدگان المپیادهای ملی و بین المللی ریاضی بودند جان باختند.

ادامه تحصیل مریم میرزاخانی در آمریکا

ملکه ریاضی ایران پس از پایان تحصیلات متوسطه در دبیرستان فرزانگان تهران، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف به اتمام رساند. حالا زمانی بود که او می خواست در عرصه جهانی حاضر شود برای همین برای ادامه تحصیل
به دانشگاه هاروارد آمریکا رفت. مریم در سال ۱۹۹۹ میلادی زمانی که در دانشگاه پرینستون به تحقیق و تدریس اشتغال داشت موفق شد راه حلی برای یک مشکل ریاضی پیدا کند.


مریم میرزاخانی در حال تدریس در دانشگاه

میرزاخانی در سال ۲۰۰۵ زمانی که با کمتر از ۳۰ سال سن در دانشگاه پرینستون آمریکا تدریس می کرد از سوی نشریه علمی Popular Science به عنوان یکی از ۱۰ مغز برتر امریکای شمالی معرفی شد.


حل معمایی پیچیده در ریاضیات توسط مریم میرزاخانی

ریاضیدانان مدت های طولانی است که به دنبال یافتن راه عملی برای محاسبه حجم رمزهای جایگزین فرم های هندسی هذلولی بوده اند و در این میان مریم میرزاخانی جوان در دانشگاه پرینستون نشان داد که با استفاده از ریاضیات شاید بتوان بهترین راه را به سوی دست یافتن به راه حلی روشن در اختیار داشت:محاسبه عمق حلقه های ترسیم شده بر روی سطوح هذلولی.

تحقیقات مریم میرزاخانی در ریاضی به شاخه های مختلفی از جمله هندسه هذلولوی، هندسه جبری، توپولوژی، سیستم های دینامیکی و نظریه احتمال مرتبط بوده و آن ها را به هم مرتبط و زمینه ساز روش های جدیدی در این شاخه ها شده ، از جمله اینکه دیدگاه و اثبات بدیعی از برخی مسائل مطرح ریاضی، هم چون حدس ویتن در مورد فضای زمینه سطوح ریمانی یا شار ترستن در سیستم های دینامیکی به دست می دهند. مریم میرزاخانی و همکارانش اثبات با حدسی در حوزه فضاهای زمینه مختلط مسئله حل نشده ریاضیدانان را حل کردند.

مریم میرزاخانی و دخترش در کنار نابغه های برتر ریاضیات

درخشش مریم میرزاخانی در سال ۲۰۱۴ با دریافت مدال فیلدز

مریم میرزاخانی جایزه ریاضی مدال فیلدز ۲۰۱۴ را بعنوان اولین زن و اولین ایرانی در تاریخ خود به دست آورد. این جایزه که جایزه نوبل ریاضیات و از معتبرترین و پرافتخارترین جوایز علمی است به پاس از زحمات وی در هندسه، سیستم های دینامیکی و شناخت تقارن در سطوح منحنی مانند کره و اشیا هذلولی، اهدا شد و او توانست نام خود را به عنوان نخستین زن دست یافته به این جایزه ارزشمند به ثبت برساند.

عکس مریم میرزاخانی در مراسم دریافت جایزه فیلدز در سال ۲۰۱۴


عکس منتشر شده از مریم میرزاخانی در مجله ساینس فرانسه

بیماری و درگذشت مریم میرزاخانی

مریم میرزاخانی که چندی بود به دلیل ابتلا به سرطان در یکی از بیمارستان های امریکا بستری بود، در ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ دارفانی را وداع گفت.

فیروز نادری، پژوهشگر ناسا نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از درگذشت این دانشمند ایرانی خبر داده بود.

پست اینستاگرامی که خبر از درگذشت مریم میرزاخانی داد

عکسهای خانوادگی مریم میرزاخانی


مریم میرزاخانی در کنار همسر و دخترش


مریم میرزاخانی و پدر و مادرش در اصفهان

خاکسپاری مریم میرزاخانی در آمریکا

یکی از نزدیکان مریم میرزاخانی گفت: این نابغه ریاضی در آمریکا به خاک سپرده می شود.

وی اظهار داشت که آنچه تاکنون قطعی شده این است که به دلیل حضور دختر مریم میرزاخانی در امریکا،
این نابغه در همین کشور خاکسپاری شده و مراسمی برای وی برگزار خواهد شد.

در حال حاضر خانواده مریم میرزاخانی، منتظر ورود پدر و مادر همسرش به امریکا هستند
و احتمال داده می شود تا روز شنبه هفته آینده مراسم خاکسپاری در آن کشور برگزار شود.
همچنین پیش بینی شده که مراسم یادبودی در روز پنجشنبه در مسجد جامع شهرک غرب تهران
در ساعت ۴ تا ۵:۳۰ برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

نابغه ریاضی به خاک سپرده شد.

نابغه ریاضی به خاک سپرده شد.

نابغه ریاضی به خاک سپرده شد؛ قرائت نماز میت بر پیکر مریم میرزاخانی توسط عبدالعلی بازرگان

نابغه رباتیک ایران را بشناسید + عکس

 نابغه رباتیک ایران را بشناسید + عکس

یک دانشمند جوان ایرانی فقط با ۲۳ ساله توانسته با موفقیت های خود در زمینه رباتیک توجه رسانه های جهان و کرسی دانشگاه های بزرگ را به خود جلب کند. دانشمند کوچکی که به بیل گیتس ایرانی شناخته می شود.
اتاق خبر 24

ساده، قدبلند، لاغر و سبزه بزرگترین خصوصیات ظاهری «سجاد یعقوبی» ۲۳ ساله است که حالا توانسته با همین سن کم تبدیل به یکی از بزرگترین افتخارات کشور تبدیل شود. سجاد متولد «ماکو» متولد دورترین شهر شمال غربی کشور در استان آذربایجان غربی واقع در مرز ایران و ترکیه است.

سجاد سومین فرزند و تک پسر خانواده است برای همین باید بسیاری از آرزوهای پدر و مادرش را برآورده کند. با اینکه او در شهری زندگی کرد که امکانات تحصیلی و آموزشی بسیار پایین تر از شهر بزرگ بود اما هیچ کدام از این کمبودها نتوانست سجاد را تلاش و پیشرفت سجاد را متوقف کند.

او در کودکی علاقه زیادی به بازکردن و خراب کردن ربات های اسباب بازی و ماشین آلات مختلف داشت و یکی از تقریحات سالمش سردرآوردن از شیوه عملکرد ربات ها و ماشین ها در وسایل خانه بود. تا جایی که پول توجیبی هایش را خرج خرید قطعات رباتیکی می کرد تا از این دنیای شگفت انگیز سر در بیاورد.

 

635742018058102295.jpg

 

در یکی از جشن های تولد سجاد پدرش تصمیم گرفت برای سوپرایز پسرش یک تلفن همراه برایش بخرد تا با او بتواند به راحتی در مکان های مختلف ارتباط برقرار کند. اما درست فردا همان روز وقتی پدر برای پیدا کردن سجاد بارها با شماره همراهش تماس گرفت و فهمید که اتفاقی افتاده و نمی تواند پسرش را به صورت تلفنی پیدا کند. بعد از این اتفاق آقای بازیگوش اعتراف کرد که تلفن همراهش را برای خرید قطعات رباتیکی فروخته است.

در سفر به رشته رباتیک دنیای جدید پیش روی سجاد باز شد که توانست او را تا قله های بلندی از افتخارات سوق دهد. اما او برای رسیدن به این جایگاه زحمات زیادی کشید. در دوران مدرسه منفی بافان زیادی سعی کردند که او را از رسیدن به رویاهایش دور کنند اما پسر نابغه ماکویی با عزم راسخ خود همه را پشت سر گذاشت تا آنجا که زمانی دانش آموز دوم دبیرستان بود توانست اولین جایزه سراسری رباتیک کشور را از آن خود کند. بعد از آن سجاد مقام دوم ربوکاپ کشور آلمان در سال ۲۰۰۹ و مدال طلای مسابقات ربوکاپ بلژیک را در همان دریافت کند.

اما این تازه شروع راه بود. سجاد دوره دبیرستان را در حالی به پایان رساند که حدود ۴۰ ربات در زمینه های مختلف فوتبال، انسان نما، امداد و نجات، مسیریاب برای جراحی، کشاورزی، نظامی و صنعتی ساخته بود و توانست مقام اول مسابقات روبوکاپ مالزی را در نوآوری و اختراع کسب کند و همچین در مسابقات کره جنوبی جایزه بهترین مخترع زیر ۱۸ سال آسیا را دریافت کند.

یکی از اختراعات بزرگ و کاربردی سجاد که در ۱۶ سالگی ساخته شد، دستگاه تجهیزات ورزش چشم بود. عضلات چشم نیز مانند دیگر عضلات خارجی بعد از فعالیت نیاز به ورزش و استراحت دارند که این دستگاه این کار را از طریق بهبود وضعیت گردش خون در زمان ۵ دقیقه انجام می دهد.

موسسات آموزش عالی زیادی از اروپا و آمریکا تمایل خود را برای تحصیل سجاد در دانشگاه های خود اعلام کردند. اما پدر و مادرش دوست نداشتند تنها پسرشان را به مکان های دور بفرستند . برای همین هم اکنون این نابغه جوان با دریافت یک بورس تحصیلی از دانشگاهی در ترکیه در حال تحصیل است.

 

بعد از آن سجاد تصمیم گرفت که با راه اندازی یک شرکت خصوصی اختراعات خود را به فروش برساند. . روزنامه تایمز ترکیه سجاد یعقوبی را درسال قبل میلادی به عنوان چهره جوان دانشمند سال خود معرفی کرده است. این کار افرین جوان این روزها چهره بین المللی با اختراعات خود گرفته بطوری که با اختراعات میلیون دلاری که در دست دارد مشتریان زیادی را به خود معطوف کرده است. این جوان ایرانی اواخر سال میلادی در بزرگترین نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی لاس وگاس آمریکا آخرین اختراعات و یافته ها و محصولات جدید خود را به نمایش خواهد گذاشت. بدون شک آینده درخشانی برای بیل گیتس آینده ایران سجاد یعقوبی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

دانلود پروژه و تحقیق بررسی رباتها و کاربرد آنها

دانلود پروژه و تحقیق بررسی رباتها و کاربرد آنها

این فایل در قالب ورد می باشد و موضوع آن در مورد رباتها و کاربرد آنها می باشد که در 60 صفحه آمده است

قیمت : 5,000 تومان

توضیحات بیشتر دریافت فایل